I also wrote...

http://adwazeye.blogspot.com please be free to drop by!

Friday, October 2, 2009

Menanti detik itu Pt. II

Hmm... akak depan katil aku ni relax jer.. tp kengkadang muka dia berkerut-kerut gaks.. bila aku dok tengok dia dengan penuh pelik, dia pon ckp ler.. "contraction..." huhuhu... aku pun tatau la mcm mn rasa contraction tu, sbb smpai skrg pon aku still lom rasa ape2... then ada sorang doktor (houseman kot?) datang and bgtau dia nak buat CTG (bukan cuti tanpa gaji yer, CTG stands for Cardiotography ~ untuk monitor jantung baby. Dia lilit mcm tali pinggang kat perut, then letak la dia punya alat utk detect jantung baby and the same time dia print graf jantung baby tu.)

Tengah dok buat CTG tu, akak depan katil aku ni dah mengerang sakit dah...Aku ni pulak dah seriau... huhuhu... cepat la keluar dari wad ni.. leh sakit jiwa aku dok lame2 kat sini dengar orang sakit nak bersalin....nak dekat sejam gak la br nurse tolak dia pg labour room... Tuhan je la tau mc mn takutnyer aku ms tu...Nak balik!!!!! Hua!!!


Dr Marya dtg bgtau, aku leh kua harini... tp disebabkan air ketuban dah sikit, aku kne bersalin awal. Dia bagi aku balik harini, tp 4hb aku kena masuk wad balik sbb dia cepatkan tarikh bersalin aku dari 9hb ke 5hb. Hah??? Giler ar... maksudnya lagi 3 hari aku dah nak dapat anak?

So aku pon tipon husband aku and bgtau sume yg doktor ckp...dan dia nak fetch aku tengahari ni. Tetibe Nad SMS aku, dia kate dia nak ajak aku gi Alamanda, so dia nk amik aku kat spital.. Aku pon nak amik peluang ni utk melantak puas2 la, klau tak nnt lepas bersalin kne pantang makan macam2, esp mende2 berais.Heh heh heh

So... ni la kenangan 1st time masuk spital..



No comments:

Post a Comment